fredag 10 februari 2012

And now the end is here!

När jag inte reser mig snart älskade själa syster reser du mig då?Jag har alltid funderat över människor och våran existens och syfte . För alla har varenda liten mikroorganism har ett livssyfte och existens behov .

Ta floran och ta geologin , tydligt uppdelat i naturen hur det ska utspelas och vad varje liten jordlort har för behov och hur det vackra färgsprakande livsrika natur opera ska innehålla.

Det finns alls kategorier och klasser som tydligt att hämta från naturen . Vi har alla samhällets infekterade små problem likväl dör tydligt hämta exempel från naturen.

Hell ! Floran kanske den är en profetia i sig . Som ett förspel om vad som komma skall om inte mänskligheten skärper sig? När gjorde du någonting mänskligt senast , en egenskap som ska enligt biologin skilja oss från djur och natur. Du behöver inte leka någon moder Therese eller utveckla ett nytt behov att uttrycka sin skam och ånger över Sveriges uteliggare.
Men när gjorde du min vackra människa på andra sidan skärmen någonting riktigt mänskligt ? Jag menar när senast ? Jag kan inget säga om att det inte skulle varit bättre förr.
Förr det är ett ord som odefinerbart och kan betyda många tidslinjer i livet. Förr som förra veckan ? Förr som förra årtiondet ?.
När gjorde du en snäll mänsklig handling senast? Skriv en rad till en annan människor som börjar tappa tron på våran mänsklighet. Vi är snart där trots tydliga varningar av djur och natur . I naturens värld lever man i kast och klass samhälle . Man lever med hälsoproblem. Överbefolkning och egoism att ätas eller äta.

Några få individer samarbetar i grupp och det kanske avspeglar den sista solidariteten hos dig och mig.
Ego ego ego egoboozt det är allt ingen annan betyder något för någon. Vi ska vara så pass ego så till och med blondinbellan själv når klimax av tanken i värld där alla är hjärndöda zombies som vill jaga jaga jaga.
Men hur kan ni människor bli lyckliga fullt ut ? För hur ska ni jaga efter blod svett och tårar och karriär när ingen finns att plantera träden åt er. När ingen finns att ge er den grund att stå på. Jag vill verkligen inte att vårat fina land ska bli som USA .
En av de sämsta förebilderna världen skådat. Högteknoligiskt javisst ! Högutbildade må de finnas och de kanske är framgångsrika och allt är byggt på just extrem-egoism. Det finns ju ingen medmänsklighet kvar i samhället . Vad trodde stackars Obama ? Rädda världen pyttsan börja med att städa rent i eget hus först. Sweden ringing a Bell?



Till något helt annat ska jag ge ett enkelt exempel hur lätt genustänk är:Disney Chanel har en reklam om en av Disney prinsessorna och maler och maler om klänningar och egenskaper hos en prinsessa . Hugo som är sväljer och tittar med stora ögon och frågetecken bildas i huvudet.

Då kläcker han rebell trotsiga morsa ur sig :

- äsch det där kan du ochså bli om du vill . Ska vi sminka oss ? Ungen ropar hur glad han är han ska få lite ögonskugga för en sekund.
För mig är det bara smink och ögonskugga för Hugo är det barndom och rätten att barn ska vara barn. Puss hej nu är det slut för mig ! /

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar