fredag 10 februari 2012

Chop suey .

Ikväll blir det en stund eftertänksamhet och finkultur med vildvittran Freud ! Fyfan jag gillart , vart är fisboks knappen ?

Nudity is another form of insanity , we are born maybe therefor insane?

Usch såg reprisen av tunnelbanan, jag hoppas kanal5 gör serien värre än vad det är för annars jävlar hoppas jag att det sitter människor som skäms ute i vårat avlånga frusna land . Hur kan vi tillåta respekt lösa idioter löpa amok på svenska rättvisan och systemet ?

Det är fan inte ok oavsett kön , klass och etnicitet att sätta sig över lagen. Fyfan kom ska jag ge er något ni aldrig fått förut , diskussion ! Och hur kan ni politiker ännu värre tillåta dom förstöra och smutskasta för resten av individerna i områden som Rinkeby ? Våga våga ta just en diskussion ! Ni törs jag lovar . Tänk så mycket fina människor jag känner som får ta skit för skiten !

Sen vad gör vi åt alla trasiga människor som tvingas leva i en ryggsäck ? Vad gör ni åt Sveriges uteliggare ? Vid dessa nordliga breddgrader kan minus krypa ner lång under nollan och ingen människa och barn ska gå hungrig och frysa . Vad har vi för demokrati om vi struntar och ignorerar den lilla människan som med rätt näring kan göra stordåd .

Här har du lösningen Reinfeldt till pensionsproblemet få rätt på de här människorna . Säkert mycket kunskap och vilja att jobba .

Jag är så trött att man gång på gång stampar och sparkar gnider in i deras hjärtan och hjärnor att du är inget annat än en knarkare. Ta i hårdgransknings handskarna polisen och ut med tjacket och våga ta tag i några gäng medlemmar.
Börja där ! Erbjud en ledsen nerknarkad människa en respektfull hand och känsla. Erbjud dom att visst du har gjort fel och inget är enkelt men samhället vill hjälpa dig ur din negativa cirkel. Det är mänskligt att fela och har felat . Men det är våran förmåga att älska och förlåta som dessa människor behöver.

Fram med gillar knappen igen ! Tok gillar blogger appen. Lite lättare att lya er följa med i en Svensson grå vardag med en twist ibland.

Ja lite gott och blandat , lite surt lite salt lite sött .

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade hit via svammelhörnan på FB. Jag gillar andan som genomsyrar inläggen. Det är friskt vågat häften vunnet! Visst ät det sjukt att i det i vårt välfärdsland finns hungrande och frusna människor. Men jag tror att det är svårt att undvika, det kommer alltid att finnas orättvisor med det inte sagt att man inte ska göra allt man kan för att hjälpa dessa stackare.

    SvaraRadera
  2. Bea ! Välkommen hoppas du stannar hos oss och hjälper världen till ett bättre tänkande . Precis som du säger även i naturen har vi hierarki som sker naturligt den kan vi aldrig komma ifrån . Men som du säger vi måste börja visa människor respekt och världen för vad den är, kram och massa vänliga hälsningar från ett mongo !

    SvaraRadera