måndag 20 februari 2012

Hugo dag !

Vad ska man säga föräldraskap är mer än tjena välkommen till världen .

Barn dessa okomplicerade kompetenta människor är intränande från början att reta totalgallfeber på deras arma skapare . Sånna dagar som idag dvs, för idag har mitt medikamente fått jobba .
Han har totalt trotsat non stop och ändå lustigt nog kan jag inte älska honom mera ändå när han tryggt nog skriker neeeeeeejjjjjj ! Eller springer runt i cirklar medans jag fånigt ja dumt nog tror att min pedagogiska sida räcker till. Den brister så det sjunger om det och gaphalsen i mig ryter i så golven skakar , ungen bara skrattar. Ja sätt inte kaffet i halsgropen ni är gap-mammor och gap-pappor hela högen när ungarna är envisa nog.

Jag kan stå för att inte vara en perfekt mamma .Jag är inte perfekt någonstans så det är under min värdighet att ens försöka mig på nått så dumt som ett felfritt föräldraskap.

Jag är den där mamman som faktiskt tycker dammråttor ett bra sällskap på helgerna i lagom mängd. Jag gillar vanligt kaffe och tycker utelek är inte så roligt längre stunder än 3 min. Jag är även den mamman som tycker helt ärligt att barn inte ska leka krigslekar småbarnsålder och tycker genus är skitballt! Jag kommer aldrig uppmuntra ghettoslang och definitivt inte gå till scouterna med dig . Det har pappa tagit hand om !
Jag är ganska små dum och ryktet går att jag har stor trut och att jag sägs vara en av det där hm mer bittra vulvorna på jorden.

Men Hugo du måste förstå jag har en fördel bättre än någon perfekt allsmäktig familjelivsmorsa!

Jag är även något så mycket mer , en kombination av detta samt ett stort hjärta med massa kärlek blir jag det som jag är mest stolt över . Jag är din egna drivna passionerade mamma mor morsa ! Jag kommer att älska dig till dö dagar men jag kommer även ta mig an uppgiften att fostra dig och hjälpa dig att ta dig ut i världen av vad jag och din far kommit fram gemensamt om tycker är bra grunder att stå på.

Att lära sig lyssna på sin inre röst eller som man annars kan säga är din magkänsla. I den magkänslan ska dina innersta värderingar och moral aspekter sitta och guida dig många gånger rädda livet på dig. Du kommer bli en underbar tänkande fri själ för att du har en mamma som inte är perfekt jag är för upptagen av att dela mitt liv med dig för att vara perfekt . Jag vill vara den du kan bli och lite till . Jag vill ge dig livet och styrkan likt själa syster Frida . Jag vill att du hjälper människor att hitta sitt ljus som din tappra riddare till far . Han heter Andreas och av honom ger han dig en stabil grund av lärdomen av att stå med fötterna på jorden. Jag heter Anna och är din stolta operfekta mor som ska lära dig se dig om i stjärnorna och sträcka upp händerna så att du vågar känna att luften är fri och din familj övrigt förutom oss föräldrar . Lyssna på dom Hugo för dom kommer med vingar skor och plåster när dina förväntningar spricker och då jag och pappa inte räcker till .

Du har läror jag aldrig kunnat finna utan att pressa mig till yttersta för dig ett exempel att bara vara jag och ingen annan.

Tack Hugo men idag var det bara jobbigt att vara din mamma men det är ok du älskar mig endå och jag älskar mig som mamma även dessa dagar. Imorgon är en annandag med nya bekymmer och utmaningar som mamma. Men jag gör dom för din skull gladeligen Hugo! Frida min glamazon det är gött att leva och att vara föräldrar när jag operfekta komplicerade människor likt dig i min närhet. Fortsätt vara bipolär ! Så ska jag fortsätta vara operfekt .

Tack ni som hjälp mig bli den jag är idag i skrivande stund.
Ha ni era Hugo dagar så fortsätter jag med denna i soffan med min trogne kämpe vän och krigare nedanför mig. Vi delar på chips , och sorger och djupa konversationer . Hans nos är varm och hans päls är mjuk hans hjärtas slag slår i takt med mina. Så lugn snäll och operfekt ! Han är så mycket mera människa än vad måbga ens av homo sapiens försöker vara .

Jag njuter av min vovva vem vet när stunder som denna kommer igen .

1 kommentar:

  1. Hej! Jag har statat upp en blogg om Bigbrother och det skulle vara kul om du ville följa den :D du hittar den på : http://bigbrotherdaily.blogg.se/

    Kram! :D <3

    SvaraRadera