fredag 24 februari 2012

Det tar sig sa mordbrännaren !

Snart så ska det börja hända grejor , ett företag ska skapas och jag ska få ägna mig åt det jag vill spendera min tid på. Konsten att vara konstig !

Varning för att det blir ett rörigt inlägg idag . Kommer sakna sammanhang och röda trådar men jag vill skriva ur mig även när jag känner mig rörig .

Bloggen från min sida och mina inlägg är att visa er hur en sprucken fasad ser på saker och ting . Kan även vara Resultat av tre dagars sömnbrist !

Det kommer innebära blod svett och säkert tårar att kicka igång ArtsiArt Men roligt ! Blod svett tårar here i come!

Tänk om vi förlorade barn hade haft en Frida som lärare ! Frida vill vara där för barnen , spec. de annorlunda som kanske inte förstod första gången . Hon ger lite upp då hon försöker igen med en annan infalls vinkeln .
För sådan person är Frida ! , hon ger inte upp hoppet om människan .

Hon vet människor är olika och hon räds inte en sju helsikes utmaning.

Frida är en riktigt bra förebild för barnen för hon visar man behöver inte vara perfekt du kan ha krokig näsa eller du för må dåligt för inget av de ska kunna hindra dig att utvecklas och ta dig framåt. Hon uppmuntrar det barnen visar intresse för . Jag älskar superlärare som Frida!



Att vara lite deppig är normalt för ibland fastnar i våra tankar .
Jag är ju grubblare och jag har nog en svaghet i min dna kedja av något som får mig lite väl lätt att fastna i tankar.

När jag fastnar i dom med mig själv försöker jag hela tiden analysera ner tankarna men jag får aldrig ett eko naturligt eftersom jag tänker innefrån och hur ska omvärlden kunna svara på meningar och ord som inte kommet fram med en röst . Där då det farliga börjar. För när du är utelämnas åt dig själv med djupa tankar och har från början en negativ självkänsla i grund och botten. Har du en svaghet att du blir lätt egoistisk på ett negativt sätt. Hjärnan börjar agera som två personer en som tänker och en som svarar .

Du tänker då om jag ska ta ett exempel att du är ensam och saknar lite mänskligt sällskap men är för deprimerad osäker för att ta kontakt med någon.

grubbel :Det var längesen xxxxx hörde av sig .

Sedan svarar du åt dig själv och konstaterar utifrån den situationen att ja det var längesen undrar varför ? Vad är det fel på mig ? Den frågeställning ska man aldrig utelämna något svar på.

För hos en deprimerad människa iofs kan jag ju inte svara för alla men för min egna del och vad jag tror på så tycker jag där i den meningen får person i fråga chansen att löpa hela linan ut in i en negativcirkel om man inte får gehör.

Då svarar ju du på dig själv utifrån den frågeställningen . Då visar det sig att ganska fort vilka som har en Bra grundkänsla i sig självs och vilka som inte fick finnas till . För någon som har en bra självkänsla skulle svara äsch skit i det ring nästa nr i telefonboken. Men jag är ju inte så utan jag har hakat upp mig och fastnat med den personen och det är ju lite elakt mindgame för den personen vet ju inte om att jag funderar varför det var längesen vi sågs och tror att det är fel på mig .
Det är jätte orättvis för hur ska nu xxxx kunna svara på frågor som inte ställs?

För min egna del bildar jag ångest och rabblar upp listor med alla små fel och stora fel när svaren bara kommer från mig själv.Ytliga djupa ja allt kan ni kan tänka er är fel just då .
Men jag är glad i efterhand när jag får mina perioder för dom får mig även att utvecklas och bli starkare och lite ger mig lite mera push!

Glädjas mera åt livet . Vitam det underbara vitam vi lever engång ? Jag är nu i vitam och jag vill vara i vitam med er ni när ute . Ta vara på erat vitam .


Jag ska försöka få ut så mycket som möjligt av vitam jag hoppas ni följer med på en resa och en del i mitt sätt att bekämpa drakar är att bara finnas i vitam.
Det är det som ger mig mest hämnd . Jag vill inte vara arg det har jag varit och bitter för det fastnar jag i .

Jag mår bra och tänker fortsätta så . Puss på er ! Ni är fantastiska



Illustration : My dark secret
Artist: Anna Wikman ArtsiArt

Foto : now scream!
Fotograf: Anna Wikman at ArtsiArt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar