måndag 13 februari 2012

Idag är jag slut som människa !

Var med om en läskig grej i helgen , svimmade av tvärt . Alltså det här med röda veckor kraftansträngning och feber i kombo gick inte .
Vips så låg jag på golvet och vaknar av att sambon får liv i mig. Men ingen hjärnskakning det blev en rejäl huvudvärk och känslan av pinsamt.

Hahahaha för min sambo ! Åtta år och jag kan fortfarande bli lite blyg inför dig . Puss hjärtat jag lovar min tid är inte kommen, det är alldes för roligt att se vad livet har åt mig i åtanke.
En månad sen är det matte prövningar i A o B.  Mottager gärna  tips från er som vet hur prövningarna ser ut och vanligt förekommande uppgifter ;). Ni förstår när det gäller matematik så är jag totalt intelligens befriad från allt i det ämnet .
Jag tycker det är svårt ! Tråkigt ! Onödigt! Gammalt ! Påtvunget !. Men tydligen enligt den svenska ack så underbara regelboken så tror dom inte på mig att jag är tillräckligt bra för att klara av socionom programmet utan matematik . Undrar vilken som borde bli kallad idiot jag eller regelboken.

Det är ju ingen som kan säga att social tjänsten använder avancerad matematik någonstans i det arbetsuppgifter som förekommer . På sin höjd då kanske avläsa statistik. Ja alltså ni som inte hänger med så är min dröm att komma in på socionomprogrammet men jag saknar godkänt i matematik a o b för att ens få söka .

Lustigt tycker jag !mina andra kurser från bland annat undersköterska/ skörare borde väga tyngre i en utbildning som socionom. Socialpsykiatri ? Känns det igen universitet ? Ärligt vad tror ni är mest förekommande och vikt att kunna på socialkontoret efter som det är inom socialtjänsten jag vill gör en insats. Matematik eller socialpsykatri ? Just saying.
Jag vill handla med riktiga människor siffror och datorer får någon annan vara med . Och denna regering som tjatar om att alla individer är speciella . Pyttsan ni är av samma skrot och korn hela högen. Annars hade jag inte behövt sitta och plågas med matematik år efter år . Utan jag hade kanske varit en utexaminerad socionom iår.

Varför varför varför ? Alltid dessa varför frågor och nästan aldrig får jag vettig svar .

" Barn är ett folk och dom bor i ett främmande land "

Jag vill ochså bo där ! Jag älskar barn och deras förmåga att ta inintryck och känslor på ett oförstört sätt.
Var snäll mot barnet i barnen ! Och försök det bästa ni kan att ge dom rätten till en barndom och att få vara barn så länge som möjligt. Dem är barn upp till 18 ! Tänkvärt när man hör och ser pratet och attityden hos en stor grupp ungdomar yngre än 15. Usch vad är det för föräldrar ? Varför skaffar ni barn om ni inte har tid eller ork ? Varför förvägrar ni era barn rätten att vara barn.
Vill min Hugo leka med leksaker tills han blir 15 så  ska fasiken ingen av er få printa i honom något annat . Det har ni inte rätten till !

Nehe om denna mongotjockis ska gå upp nu och ta tag i Facebook och kök. Jag har haft superlyx med en Hugo som tog i sovmorgon i min stil :)! Halv elva sken ungen upp , gött för då fick mamma Anna nanna tudden en stund .

Puss och kram ha en förjäkla bra dag och frågor funderingar mottages gärna.


5 kommentarer:

  1. Anna Wikman du skrev det här på Katrins blogg. Du borde undersöka huvudet och nästa gång använda word innan publicering. Förutom uppenbara felstavningar obs inte att förväxla med tjocka fingrar men grava brister i svenska språket. Har man så stor svansföring passar det illa att vara så stor i käften. Stinker verkligen.


    "Att vara egocentrisk i en debatt är en sak likaså din nästan besatta anda att när som hellst vad som hellst ställa upp i tv och visa upp din bok och kalla det debatt ? Tillåt mig små le du kallade personerna på raden framför dig mossig och gamla ? För det första så har åldern inget att göra i lchf debatten och jag tittade även på dig i svt:s debatt och samma argument körde du med på båda ställen. Så vem är mossig ?

    Sen är det intressant och veta hur du ser på läkarvetenskapen och forskning ? Spelar ingen roll vilken sida man står på men att förkasta och förlöjliga en professor . Katrin det har inte ens du rätt till även om du tycks tro det. Det här är personer som kan stava anatomi . Roligt att de flesta rycker på axlarna åt din gräsliga attityd gentemot motståndare . Om du inte är intresserad av den andra sidans åsikter så har man inget i en debatt att göra. Då får du köpa reklamplatser som alla andra. Tack för mig och jag kände efter SVTs debatt att du kunde fått upprättelse igår men nej jag är lika besv"

    LOL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Ja jag vet inte hur det är med dig men min käre språkpolis Frida brukar banna mig ganska så hårt för mina grava brister i språk och felstavningar.Så den typen av kommentarer biter inte. Hur jag stavar eller bygger meningar är inget av intresse för dig eller någon annan som känner att luften är fri . Fokusera på åsikten istället så kan vi ta en kaffe någon gång! Jag brukar inte besvara folk som går omkring med en papperspåse på huvudet och gömmer sig.
      Jag har lika rätt att utycka min grava stora käft som din undangömda nuna under papperspåses fröken/herrn det anonym.
      Det är vi tacksamma för. Sen vet jag inte användandet av LOL höjer min anseende om dig för tillfället. Välkommen tillbaka min anonyma vän.

      PUSS från det här mongot!
      jag älskar att du stör dig på mig det gör min dag ! XOXO/Anna

      Radera
    3. Här kommer lite matnyttig läsning.

      Er professor Claude Marcus är extremt duktig på att håna folk, jag förselår att ni ser på inslaget en gång till. Länken nedan visar vad andra än Katrin tycker om Claude.
      http://www.kostdemokrati.se/frank/2012/02/15/konsten-att-ljuga-i-tv-med-professorer-som-laromastare/

      http://blogg.ralfsundberg.se/#home

      http://mikael.jansson.be/log/dn-bevakar-forskningen

      Slutligen, den av er som lobotomerade sin mage kan ju låta föräldrarna läsa ovanstående länkar ochså.

      Radera
  2. Anna, jag gillar att du bloggar! Men hur skulle det vara om du tog reda på lite fakta först?

    Claude Marcus som du vurmar så varmt för. Hur hans kunskaper är såååå bra har med i bagaget än du tror.

    1. Han har inte gjort någon som helst forskning inom området (förutom hur överviktigas ansiktsform förändras). Det spelar ingen roll hur många år du studerat om du inte har studerat inom rätt område, hans kunskaper är alltså helt irrelevant i detta fall.
    2. Han får betalt från bla Mcdonald, Coca Cola och Itrim för som han själv säger, sina åsiker - Bäst att han behåller dom annars förlorar han ju en del lön.
    3. Han anser sig ha rätt att censurera dagstidningars rapportering om vetenskap när de inte passar hans åsikter.

    SvaraRadera