torsdag 16 februari 2012

Tors tutte ! Mimers mutta och Tyke är inte dum!

Ja ni kan fortsätta rita kors i taket och kolla om griseknoen har vingar. Städade igår självmant ! utan uppbackning av morrande dammråttor .
 Men nuså doftar det citronsåpa överallt så en astmatiker skulle få anfall . Ja det ska dofta om allt och mycket med!
Lillterror försöker spela på mamma hjärtat i mig med fraser som mamma hållaaaaaaa handen! Sen kommer han med små mindgames hela tiden . Hugo kaka, Hugo kan få. Hugo den , snälla mamma *blink blink* aaaaaa ! Polisens nya förhörsmetoder ? Hugos ögon kan nog få den mest hårbenta brottsling bara ge upp och erkänna alla synder på jorden.

 Nu står han här igen och vill att jag ska hålla handen ( betyder kom för den tröge) snuttefilten var det visst som var prio. Självklart ! A mum's gotta do what a mum's gotta do. Har även utfört första hjälpen på en stackars livlös barnbok efter minimannens bravader . Men efter några inblås tejp och nogrann precisering av sönderivna bitar så lever den igen.

 Torsdag idag och det är en slentrian tvätt och städardag. Men plusset är min urgulliga svärmor alltså Hugos farmor som kommer och hjälper och håller sällskap ! Evigt tacksam och lite till du är å snäll och rar och vi vill verkligen att du stannar hos oss i alla dar. 
Vovvan som annars brukar reta fram alla gråa hår på mig har skött sig exemplarsikt alltså vad fan är det triss lotten som saknas?  Usch känner hur Svensson detta inlägg blir men det behöver ni precis som jag ! Vågar knappt erkänna för mig och er att några av mina nästan favoriter * det heter så* har bokat in en tripp till gekås (ullared i folkmun). Så roligt mina flickor och en massa billig shopping och sist men inte minst Ewa ! Vad vi saknar våran egen  bitska arga Mike tyson ewa som när tillfället ges kan bli lika from som ett lamm. PUSS älskade du .

 Jädrar vad jag hostar och hostar antar det är nått härligt luftrörsvirus som ska slå sig rot . Välkommen då! men kära virus du ska veta att jag är envis och har ett immunförsvar byggt på förnekelse och härdat stål. 
Så nu ska jag sitta och anta att viruset är mest psykosomatiskt och kommer försvinna ju mindre jag tänker på den.

  Nej nu har småfolk stått och gapat nedanför hakan på mig alldes för länge ! Välling och saga står på schemat nästa. PUH! utveckling och småbarn .
Men jag älskar dig Hugo och jag vill aldrig din utveckling ska pausas eller hållas tillbaka du är fanimej genialisk och kommer absolut uppfinna världens bästa uppfinning eller någon spännande teori i något ämne jag inte har en susning om. Ja eller så blir du bara vad din vilja vill att du ska bli, det blir bäst så ! Mamma pappa har dig alltid om ryggen och ska försöka uppmuntra och knuffa dig frammåt så att du vågar springa maraton.
Den riktiga familjen Annorlunda !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar