torsdag 1 mars 2012

Just because i'm hurting dosen't mean i'm hurt!

Du säger tomat och jag stavar lika illa endå ! AH där satt den så djup inledning att ingen mindre än Ingemar Bergman skulle bli småpilsk av den filmtitlen. Alltså det är inte lätt det där med att gräva fram något jag vill prata om när jag för tillfället känner mig lost och fördjupad i saker jag aldrig får svar så. En saga som aldrig blev sann. Det hankar framåt och det knallar på men inte mycket mer än så. Jag vill ju mera jag är ju sådan jag har driv och viljekraft men det stannar där. Jag pushar mig själv in i utmaningar som jag borde klara av galant . Det gör ju ni normalt fungerande människor. Ni har det dära just do it i er som jag saknar. Ja skyll på lathet den som sagt var har jag hört förut, jag gömde mig själv under den ursäkten många skolår.

Jag trodde helt enkelt på ni tvivlare , att en människa kanske bara saknar förmåga att organisera en oftast rörig kaos det fanns inte i min värld för att jag var citat: lat. Fått höra den även idag 24 år senare oftast omvägar men det rör mig inte i ryggen en gång för alla. Jag vet sanningen. Sanningen är den att jag är 25 procent naturligt lat, 10 procent attityden skiter i dig och det .
 Resten måste jag endå få ge min ADHD credit för.

Såhär är det och ja vi ska förtydliga innan vi går vidare.
 Jag är inte färdigutredd och nej jag tror inte enbart på ADHD är svaret på allt. Jag är antagligen bipolär manisk schitsofren eller vad man nu kan tänkas slänga in i kompotten.

Men nu utgår jag från det senaste budet på marknaden och det som ska vara tydligast . Det finns dom rikspuckon om jag får kalla dom för det ? eller komiskt nog riksolyckor om äpplet får bestämma själv(gillar när humor och tragik ligger nära).
  De tror att ADHD finns inte se :Anna Wahlgren.

 Men det var då självaste fan rent utsagt hur då förklarar ni för mig vad jag inte förstår .Vad förbannad jag blir på omgivningen om det varit så enkelt att jag hittat på och inbillar mig allting.

 Varför saknade jag förmågan att kunna koncentrera mig fullt ut i skolan på vad läraren sa? Varför försvann Anna ? Jag är den som är som mest ensam i rum fullt av folk skrattandes med mig åt mina skämt och när jag är där jag vill vara i centrum.

 Ja alltså jag dampa inte loss på borden  i skolan om ni tror det. Men alltid när läkaren  på mitt första möte om rent utsagt vad var fel på mig. Så bad han  mig tänka efter och söka i minnet efter hur lektioner i skolan såg ut för mig. Satt jag still svaret nej. Jag skruvar på mig om det går för långstund och benen knäna fötterna gör små underjordiska danser under bänken. Biter frenetiskt än idag ner mina naglar och en ännu lika aktuell sak idag  så började jag kludda i ett block eller en bok eller vart jag kunde kludda för att bli av med rastlösheten.

Jag kunde aldrig lära mig något för jag kom 7/10 gånger aldrig ihåg vad läraren sa.Att vara ett mänskligt eko är svårt för mig . Jag kommer inte ihåg något alls. Frågar du mig vad jag gjorde förra veckan kunde jag lika gärna käkat middag med påven. Det hade inte spelat roll i nutid, för det finns inte kvar i mitt system.

 Jag saknar förmågan att kunna organisera som sagt mina oftast kloka idéer och tankar. För jag må vara en arbetslös tjockis men ni ska aldrig för en sekund tro att jag är en person utan livsmål och höga ambitioner. Älskar att dra igång projekt av stora och små värden. Men kruxet och det fula i kråksången är att det stannar där.

Jag startar upp motorn drar igång alla hästkrafter men lyckas aldrig köra en endaste km. Lathet eller oförmåga? Låt mig nu få ta mig friheten att kopiera in symptom på vuxen ADHD . Det är lathet medger jag för jag orkar inte skriva allihopa. Eller kan det även vara rastlösheten som vill att det ska gå fort.


 http://www.lul.se/templates/page____3647.aspx


Ja visst kortfattat artikel och dom missar en massa men det är lättläst och framför allt tillgängligt . Jag vaknade inte upp en dag och tyckte att vips undrar om jag har ADHD. Jag vaknade upp 40 kg lättare med halva vägen kvar och har ögonen på mitt mål. Att bli sund i mig själv kroppsligt och det viktigaste psykiskt. Nu är tvivlandet och hopplösheten slut. Kaoset ska organiserat och jag tänker inte rädda världen imorgon. Men jag tänker göra världen och min omgivning en stor tjänst att rädda mig själv och faktiskt lita på mig. Bara jag, och min värld stavas illa och fullt av kaos . Med snabba vändningar i humör och känslor.
Jag finns nu i detta liv och min bästa tid var då men jag tänker leva den nu.
Gör mig och alla andra hopplösa operfekta individer och läs igenom de där symptomen med ögon öppna. Säg sedan till mig att jag varit lat och korkad. Välkommen till Anna 2.0 jag tror och känner mig att jag har ADHD och jag är stolt över att vara mig själv.
 Jag tycker det är synd att medelmåttan Anna aldrig fick extra hjälp att utföra sina stordåd. Liksom min morfar har jag svaren på gåtorna men jag behöver hjälp att ta mig igenom halva meningarna först.
 Jag vill vara spindeln i nätet men behöver stabila fästen till mitt nät. Vad jag älskar er mina anledningar till att leva VITAM !


Jag lever mitt vitam genom er och mig själv men just nu vill jag likt metallicas until i't sleeps bara att få åror till det öppna hav jag befinner mig på i en eka ensam lite hjälp att ro.

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar