måndag 27 februari 2012

Inte så märkvärdigt !

Nej nej det är ingen stor grej för dig men för mig som levt ett skyddat liv från badhus och allt vad bara ben och bara magar heter offentligt . Men nu plötsligt händer det ! Imorgon ska jag och Hugo skapa historia Linköping . Vi ska gå och bada på badhuset . Jag ska tjocka runt mig offentligt mitt på dagen och skäms inget. Kommer bli kanon kul.

Igår söndag var vi iväg till Vingåker och hälsade på ett par vänner man inte sett på tyvärr allt för lång tid.

Självklart kunde jag och Andreas inte låta bli att inte svänga förbi Vingåkers factory outlet . Köpte på mig några polarn o pyret och blingo fynd till Hugo .
Hörde en fruktansvärd grej bakom hörnet av en avdelning . En mamma vägrade gå med sitt barn in på den avdelningen tror var blingo .
För att ta hennes mening rakt av : Nej där går vi inte och tittar , det är bara tjejkläder och du är kille. Tror ni taket höll på lyfta när jag hörde det.
Jag tittade mig runt omkring efter dessa "tjejkläder". Inte vad jag kunde se med mina ögon så var det en överdrift av klänning osv som mamman var livrädd att sonen skulle se.
Jag bad Andreas hålla i en lila tröjja och sen undra jag om han kände sig mindre manlig med den lila färgen. Självklart nej ! Så hur kommer sig att icke genus är så rädd för det som inte är i en box inrutat av föräldrar från början .

Barnen är lyhörda och vill uppleva och lära sig. Kompetenta och jag lovar era killar tappar inte snoppen i första taget om dom skulle ha en rosa kalsong. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar